August 17, 2009

Timah Konvo gak.....



Setelah 7 tahun berhempas pulas, Timah berjaya gak menyiapkan tesis master dan konvo gak semalam..ekekekekek...

Ingat lagi, masa tu kitorg baru abis study..Tahun 2002, msg2 susah nk dapat kerja..So, dia pun ambik keputusan menyambung pengajian peringkat Master dalam bidang Electrical Engineering kt UKM. Di samping menyiapkan kerja kursus, dia bekerja sebagai RA. Kiranya dari tahun 2002 smpi 2005, dia jd RA. Ms tu, aku menganggur, kerja kt KLIACS, dan menganggur balik..Dia la yg selalu bwk aku ke hulu ke hilir naik kereta Satria dia..

Then, tahun 2005 dia dpt keje as Electrical Engineer kt Puchong. Aku dpt keje as PKS kt KTAK. Dia pindah Puchong (tumpang rumah akak dia), So aku berpindah dr rumah Kak Ngah, ganti tempat dia kt rumah sewa. Tesisnya still berjalan walaupun lalalalala....ye la org dh keje..byk masalah smpi bwk blk ke rumah..

Tahun 2007, dia pindah Bangi balik, msk rumah aku skrg (apartmet Kak Long)..Ms tu, aku dh keje MSD, tp still kena bertugas di KTAK. Jenuh ler dia berulang alik dr Bangi ke Puchong. Dh ler keje dia kena travel sana sini, meeting kt merata tempat..g Klang la, Damansara la..Tesisnya pun terabai..kuikuikui...

Jodohnya smpi bulan 8 tahun thn yg sama gak. Rezeki dia, terus pregnant..Dh ler mabuk teruk..smpi kena msk wad, msk air..Ms tu, duk berjauhan ngan husbandnya yg keje kt Ipoh.Aku la yg jaga dia..huhuhu...Sbb dh tak larat sgt, dia ambik keputusan utk berenti kerja..Ms tu, dia terpikir gak nak stop masternya..Aku nasihatkan dia, bgtau sia2 je dia abiskan masa n duit selama ni..Takkan nk stop camtu je..Tak berbaloi..



Akhirnya, setelah anaknya berusia setahun lebih, konvo gak dia semalam..Aku ada tolong dia gak poskan draf tesis yg dh disemak oleh Prof. Aini..Ingat senang ke dia nk dpt masternya, 7 tahun tu..Dh ler dia pernah terpikir tak nak dtg konvo sbb malu ngan Prof Aini..Aku gak yg pujuk2 dia suh dtg, dh penat2 dia berusaha nk siapkan tesis, takkan takmo dtg konvo..

Sbb tu aku beria2 tanya bila dia nk konvo..Nk meraikan bersama2nya..Dpt jumpa anaknya yg ikut sebijik perangai maknya..hahahahaha...

5 comments:

seri said...

Tahniah untuk Timah yang bersusah payah akhirnya dapat jugak master... wanita bolehhh!!!

Dong_Sanchai said...

akhirnya..tahniah timah...i lap uu..muah muah

Mommy Irfan said...

congrates timah!!!
dah besar anak dia yer...
first time tgk gambar.
tipu jer timah ni dok kata dia gemok..tak pun.
tq ain for blogging....

Ain said...

hehehehe...sib baik aku masih setia berblogging...

impianjd said...

tahniah timah..sijil ko dah l advance sekarang..wah anak pun dah besar..