August 04, 2009

Berehat2an & memanjakan diri..........

Minggu lps merupakan minggu yg paling sibuk kt opis. Msg2 bekerjasama utk menyiapkan proposal smpi kena keje lebih daripada 24 jam. Aku ni dh ler kena tido secukupnya, klu tak alamat tak bengong ler kepala aku..Nk dijadikan cite start lps Subuh ari Khamis lps smpi ler tgh ari Jumaat, aku tak tido langsung.Duk buat keje je..Alih2, dlm kul 1 ms opismate aku duk sibuk2 settlekan proposal tu, aku dh nk pitam...Toya je turun g baring kt surau sbb aku dh tak larat sgt.Smpi je rumah dlm kul 6, aku terus tido..Sib baik abah kol dlm kul 8.25 mlm..Smpt ler aku solat Maghrib.Lps je mandi n solat Isyak, terus sambung tido.

Pagi esoknya pun aku sambung tido lps Subuh..Sib baik Nilli bgtau dh on the way nk dtg rumah aku. Baru ler aku bangun n siap2.Kitorg g breakfast dulu kt Restoran Puteri Bongsu sebelum g tmpt kursus. Nilli join kursus ni sekali sbb nk ambik peluang dptkan ilmu.Dh ler kursus dia lmbt lg..Kt Terengganu lak tu. Ms tgh kursus, aku ngan Nilli la yg plg muda. Smpi ustaz tu tanya2 kitorg klu ada soalan lagi..hehehe..Untung gak ikut pakej ni sbb Kak Zaida merupakan salah seorg dr wakil travel agent yg akan menguruskan perjalanan kitorg nanti. Nilli kata untung la aku nanti sbb dh kenal ngan Kak Zaida a.k.a kawan Kak Ngah..Ustazah Latifah yg ajar Kak Ngah mengaji pun join pakej ni bagi memimpin golongan wanita..ni pun Kak Zaida yg rekemen..Bestnya tak sabar tunggu bulan pose..Aku ni mmg glamer la..hehehe..Ustazah Zawiyah pun dh cari2 aku..dia kata dh tgk gambar aku, mentang2 la aku yg paling muda. Ms jamuan tgh hari, diorg hidangkan nasi dagang..Tu pun Kak Zaida sendiri yg masak..Sib baik Kak Ngah ada kawan sebaik Kak Zaida..Aku gak yg untung..hehe...

Kursus abis dlm kul 1.30. Lps je solat Zuhur, kitorg sembang2 lg kt rumah aku..Nilli blah lps dia dpt msg dr kwn dia. Aku lak sambung lepak2 depan tv. Lps je Asar, aku g bayar duit kereta n g kantin, jumpa Kak Ngah yg tgh masak utk annual dinner Sek.15..Oh lupa nk bgtau, pagi Sabtu tu ada acara sukaneka..Klu tahun sebelumnya tenaga aku diperlukan utk jadi MC.Tp harap maaf la ye....Aku tak leh bg komitmen. Blk je dr kantin, aku ngan Kak Ngah singgah Rukun Tetangga, tgk apa2 yg patut utk ditolong bg acara mlm tu.Dh Kak Zah nmpk aku..Apa lg, dia pun suh ler aku tolong angkat2 pasu bunga dr rumah Kak Yam utk hias pentas..Secara tak langsung, dpt ler tugasan utk mlm tu bg menguruskan hidangan jamuan..kuikuikui..Mlm tu, aku just tolong serve jamuan n tebalkan muka agih2kan sate mengikut kuota yg ditetapkan. Ingatkan nk tunggu aturcara aku ambik hadiah bg acara badminton n bola tampar..Tp, aku dh tak larat tunggu terus je balik rumah dlm kul 10.45, solat Isyak n kedebum..Tido..

Selalunya, Ahad pagi aku g jogging..Tp sbb nk qada' tidur, aku sambung lagi tido lps Subuh smpi kul 9. Bangun je terus kol Kak Ngah tanya Puteri ada kt rumah dia or tak. Then, siap2 n g bungkus lontong dulu kt Puteri Bongsu utk dimakan kt rumah Kak Ngah..alahai..lontong tu mengecewakan aku..Dh ler kuah kacangnya sket, suhun lak takde..Cam makan nasi impit ngan kuah lemak je..Sib baik Kak Ngah goreng pisang n cempedak.Ms Mai n Kak Ngah buat kuih pulut panggang utk jualan kt kantin, aku lepak2 je baca paper n majalah. Lps je diorg siap, Mai pun bersiap2 utk temankan aku shopping..huhuhuhu..

Mana lagi tmpt shopping aku klu bukan kt Alamanda..Senang ke shopping ngan aku..Dh tau barang yg nk dibeli iaitu kasut, handbag n luggage bag, kitorg terus survey bag dulu kt kedai Travell for All, usha kasut kt Primavera..Dan hasilnya..hehehehe..Aku berjaya beli kasut n handbag kt Sembonia..Sib baik ada SALE..So, jimatla aku 20%..Kasut n handbag ni khas utk majlis perkahwinan Zah & utk raya terus..Luggage beg lak dpt diskaun 70%..Jenama Polo..Aku cam tak caye lak, harganya dr RM449 jadi RM135..Ntah ler labu..bantai je..janji bergaya..ekekekek..Semua brg tu berwarna coklat..

Blk2 je, ingatkan nk tunjuk hasil shoppingan aku kt Kak Ngah..Lama lak tunggu dia blk kenduri..Rupa2nya diorg g Tesco terus..So, kejap je la dpt menayang brg2 tu kt dia sbb aku ada appointment kt salun kul 3.30..Hehehe..Aku buat rawatan scrubbing n bleaching..Saje nk memanjakan diri lps keje teruk minggu lps sampai sakit2 badan aku.Mak ai 2 jam seh badan aku disental smpi bulu roma aku bertukar jadi warna perang..kuikui..Tp mmg best..Rasa cam bersih n lembut je kulit aku ni..

Ari Isnin lak bos bg cuti sbb dh stay back teruk2 keje..Aku kemas2 rumah, g bank, antar kasut kt cobbler n tido lg..wakakakaka..Lama seh aku tido tgh ari tu..ada 2 jam kot..Gila la..Tau la nk qada' tido, tp ni rasanya dh terlebih tido..kuikuikui..Sib baik Sal ajak aku teman dia g ambik baju yg dh siap dijahit kt PJ..Ada la aktiviti sket..Dlm kul 4 g PJ n lebih kurang 2 jam lps tu smpi ler rumah balik.

5 comments:

seri said...

aku pun kena manjakan diri gak nih dah lama tak g facial...

Ain said...

pegi jgn tak pegi...Hadiah utk diri sendiri..kuikuikui

impianjd said...

salam ain..

tak sangka dapat chat tadi + dapat alamat blog sekali..

dr 2005-2009 sya baca..wuh ada cerita sedih..reda + sabar ain..semuanya ada hikmah..

From ur old pren:

Mohd Ibrahim Abd Karim
Sandakan,Sabah.
impianjd@yahoo.com
019-8613757

Ain said...

Thanks Ibrahim...Sib baik ada facebook, leh kita contact semula..

AJAX said...

Nooooooo......Koooooomeeeen....