August 10, 2009

My Best Friend's Wedding

Spt yg diwar2kan dlm entry sebelum ini, tanggal 9 Ogos 2009 adalah majlis perkahwinan sahabat baikku, Zah yg mana aku telah diminta utk menjadi pengapitnya..Maka seawal kul 3 ptg lg aku telah terpacak kt Dewan Perdana, Hotel Bluewave Shah Alam utk sesi raptai..Biasa ler, tunggu punye tunggu sbb nk cukupkan korum kul 4.30 baru ler start raptai..Berkenalanlah ngan husband Zah yg nmpk sgt amat menyayanginya...hehehehe..Pengapit laki2 yg merupakan adik husbandnya dan Mak Su husbandnya merangkap organizer majlis..Jenuh gak tgk diorg berdiskusi ngan pihak hotel berkenaan aturcara majlis..Aku yg pening tgk..ngan nk buat skrip utk MC la, susun atur meja makan, latihan tarian, n mcm2 lg la..Aku lak yg bebel2 tgk penari2 tu asik buat silap je..kuikuikui..Ms pengantin naik bilik utk sesi make up, smpt tolong tolong organizer buat listing utk meja makan tetamu..

Dlm kul 6, CT (ex opismate yg keje kt Terengganu) bg msg..bgtau dia dh check in..Kebetulan dia pun ada seminar kt hotel yg sama..Aku pun ambikla kesempatan menumpang mandi & menukar pakaian..hahahaha..Lps je siap, aku naik bilik pengantin..Kebetulan Zah dh siap make up..So, dia pun mintak mak andam make upkan aku light2 je...klu terlebih, takut aku lak overshadow pengantin..huhuhu..Lps je pengantin siap berdandan, kitorg turun g swimming pool utk sesi fotografi..Jenuhla aku menjaga baju Zah yg meleret panjang kt belakang..

Ms tunggu signal dr organizer, smpt bgtau Zah yg aku lak yg berdebar menemaninya naik atas pelamin..kuikui..Turun dlm kul 8.30 n smpt msk dlm bilik VIP dimana Dato' Suriah tgh tunggu.



Kesabaran mmg teruji masa ni sbb kena tunggu lama gak utk pastikan semua pengiring2 ready n tetamu dh msk dlm dewan.Smpt bisik kt Zah baca selawat agar semuanya berjalan dgn lancar..Kitorg jln menuju ke pelamin dgn penuh berhati2..Tp ms naik tangga tu, berdebar gak aku..dh ler pakai kasut tumit tinggi..kuikui..Ms tgh bersanding, br ler aku teringat yg aku tak bwk tisu..camne ler leh terlupa..So, cam kelakar la ms nk clearkan tgn Zah lps org merenjis..Bila Zah n husband g meja makan beradap, tugas aku sbg pengapit pun selesai..Tp bersambung lak jaga makan minum flower girl yg dua org...Layan diorg, sendukkan lauk yg diorg nk..Dh kenyang, diorg bgtau aku nk g tmpt sedara mara..So, aku pun bebas dr tugasan...Kesian Zah, ada kesilapan teknikal ms sesi tayangan video..Byk kali kena delay..Yg lain ok la..

Puas gak berposing ngan pengantin..Tambah lagi Kak Ayu ada, apa lagi berposing sakan ler kitorg..Plg aku syahdu ms salam ngan Zah..Kitorg siap berpelukan sambil bercucuran air mata..Apa taknya perjalanan kisah cinta kami sama je....Penuh berliku..Aku smpt berbisik padanya yg aku akan mendoakan kebahagiaan rumahtangganya di Mekah kelak..Semoga kekal ke akhir hayat..dan berpesan pada suaminya agar menjaganya baik2..

Note : Ramai yg berkata aku tak senyum langsung ms upacara bersanding..hahahaha

12 comments:

seri said...

pesal ko gabra ker hahaha....

Ain said...

aku rasa cam aku lak yg bersanding..hahahaha

ckucin said...

apsal aku tak jumpa ko yek sal??

Dong_Sanchai said...

ain..ko nmpk cunlahh dlm pic tu.. tudung apa tu?

Ain said...

Ita, aku pinjam tudung Kak Ngah aku..ada 2 lapis tudung tu..lapisan dalam cam tudung ekin, yg kt luar ala2 tudung Tok Ti..(tergantung sket)

en_me said...

jeles larr tewww.. ihiks

en_me said...

sori pasal komen tadi.. salamm cek ain dr me dikejauhannns

seri said...

jauhnya kat overseas ker tu en me?

NOra said...

Lame btul x jmpe kwn2 satu ofis sekaligus, time2 kenduri camni la baru leh jumpe semua skaligus...besttt...:-)

Ain said...

salam gak kpd en_me yg berada di kejauhan...btw, kt mana ek..hehehe

zeewin said...

salam, zah nak ucapkan ribuan terima kasih yg x terhingga pd ain yg sudi jadi pengapit di hari bersejarah zah.. segala jasa n bantuan ain selama ni hanya Allah yg dapat membalasnya.. jujur zah kata zah susah nak rapat dgn sapa2.. tapi u ar really difrent my friend.. terima kasih juga selama ni ain sudi mndgar/berkongsi suka duka zah.. u ar the best n nice friend i ever had in this world.. zah harap if kita x satu ofis lg lepas kita masih keep in touch.. akhir kt zah akan selalu doakan moga mndapat umrah yg mabrurah juga ketemu kebhagiaan yg ain cari selama ni, murah rezeki, panjang umur n sejahtera selalu.. terima kasih for everything..

Ain said...

Same2 zah..ain pun sama..
ngan zah je ain leh share psl perasaan ain..yg leh berkongsi apa jua masalah terutama berkaitan hal lelaki..

Insyaallah, kita still keep in touch walaupun bukan lagi satu opis..