May 25, 2009

Cerita balik kg n meeting.........

Sabtu lps aku blk kg.Tu pun balik ari je.Kesian parents aku, kejap je dpt jumpa..Bukannya apa, msg2 busy..cuma Sabtu tu je free, cuti sekolah lak byk jemputan kenduri kawin..Dh ler kitorg dh lama tak jumpa. Mula2 aku ckp ngan Kak Ngah yg aku nk blk kg sbb dh lama balik sejak bulan 3 ari tu. Klu dia takmo blk, aku nk ajak Fahmy je yg teman. Alih2 dia nk ikut siap nak ajak Liza lg (Mak Puteri).

Dlm kul 11, kitorg pun bertolak dr Bangi dgn menaiki Toyota Wish yg Liza baru beli dlm seminggu lps..hehehe..Rombongan blk kg ini dianggotai oleh aku, Kak Ngah n dua org anaknya (Mai n Fahmy), Liza n 4 org anaknya termasuk puteri. On the way tu, Kak Ngah aku yg drive. Aku lak duk belakang sambil layan2 Puteri..Singgah lunch jap kt Ayer Keroh. So, dlm kul 2 lebih, smpi ler kt kg aku. Abah aku je yg sambut kepulangan kitorg sbb mak aku rewang (istilah org jawa), tolong memasak kt rumah jiran yg nk buat kenduri mlm tu.

Dlm kul 3 lebih, Kak Long aku lak smpi dr Jementah..dia baru balik kenduri kawin ..Bergaya laki bini tu ngan baju sutera batik sedondon warna oren.Yg lawaknya, Kak Long aku smpt jahit manik dulu kt lengan baju dia sblm pakai g kenduri.ntah apa2 ler..Then, jeng2 aku pun try ler baju kurung yg dia dh boring pakai bwk g ngajar..Alangkah gembiranya hatiku di kala baju2nya ittew muat aku pakai..hehehehe..Lps ni, boleh ler aku melaram pakai baju2 dia g opis. Last week aku bantai pakai baju Kak Ngah..Next week pakai baju Kak Long lak..Untung seh bila dh kurus ni..Byk baju2 diorg yg aku leh pakai..

Lps Asar, baru ler mak aku balik. Kesian dia, dh ler penat masak, pastu dpt jumpa kitorg kejap je..Nk wat camne..Parenst aku busy, kitorg pun bz gak..Ni pun dpt curi masa sket nk berjumpa..Mlm tu, abah aku lak ada jemputan kenduri kt rumah yg mak aku rewang siangnya..Esok pagi2 Kak Ngah dh kena masak utk katering Mesyuarat Agung Biro Wanita, Abg Long aku ada meeting gak untuk diskuss psl persediaan kenduri kahwin jirannya..Hmmm..Insyaallah..lps cuti sekolah ni, klu takde aral melintang Kak Long aku nk dtg Bangi, semester baru pengajian jarak jauhnya kt UPM dh nk start balik..Boleh le dia bwk parents aku sekali..leh spend masa bersama lg..

Bila dh berkumpul, apa lg kitorg pun belek2 la brg2 yg mak aku shopping ms dia g Terengganu ngan Kak Long 2 minggu lps..Boleh tahan gak taste diorg..huhu..Sib baik mak tak lupakan aku..kihkih..ada gak portion untuk aku..katanya selagi aku lum kawin, aku masih lg tanggungannya..So, akak2 aku yg lain tak leh kata apa la ye..hehehe..Kak Long aku gerak dulu ke rumahnya sbb nk kejar masa..Sblm meeting, husbandnya ada majlis tahlil lak..

Rutin biasa klu blk kg, Kak Ngah mesti memetik belimbing buluh n daun limau purut utk kegunaan memasak. Mak aku pun sibukler membekalkan sebekas besar sambal kicap, cili api, keropok keping n mcm2 lagi la utk dibawa balik ke Bangi..Kebetulan, abah aku smpt balik sblm kitorg bertolak.So, dpt ler nasi ambeng utk abg ipar aku yg kena tinggal kt Bangi..Dan buat pertama kalinya, dpt ler aku merasa drive Toyota Wish ..perasaannya sama je cam drive keta lain cuma yg ni gedabak la..hahaha..

Ari Ahad lak, aku malas nk g jogging...Katil aku seolah2 takmo aku meninggalkannya seawal pagi hari..So, aku pun meneruskan aktiviti pertidoran di hari minggu hingga terasa perut aku lapar..kahkahkah..Idak ler lmbt sgt aku bangun, dlm kul 9 gitu..Lps je basuh baju n mandi, aku menuju ke pasar sbb teringin nk mkn nasi impit ngan kuah kacang...Tp nan ado, kali ni aku dpt kuah kacang yg byk minyak..So, terbantut la selera aku sket..Terserempak ngan Kak zaidah (kwn Kak Ngah) ms order nasi impit tu..So, kitorg pun bersarapan sama sambil sembang2..Lgpun dh lama tak jumpa..

Blk tu, lepak2 je kt rumah sambil baca paper. Aku ingat malas nk join Mesyuarat Agung Biro Wanita ptg tu..Tp bila masanya hampir tiba, serba salah lak rasanya klu tak pi. Dlm kul 3, br ler aku g Dewan Rukun Tetangga..On the way tu, Kak Ngah dah sibuk2 kol tanya aku g ke idak meeting tu..Ntah apa lak angin dia ari tu, boleh dia tertinggal menu teh tarik utk jamuan. Kelam kabut la dia g kantin sediakan air tu. Sib baik Kak Faizah setia menolongnya..

Yg lawaknya masa meeting tu, nama aku leh tercalon utk jawatan setiausaha..Sib baik ler tak cukup undian..Klu tak jd secretary lg..dh ler kt opis asik aku je yg kena jd secretary utk meeting n project team. Maka spt thn sebelumnya, aku jd ajk..tu pun diorg dh bising2 suh aku arrange sesi aerobik n poco2..Jenuh ler aku nanti. Abis meeting tu, Kak Ngah mintak aku settlekan brg2 katering sbb dia kena blk awal nk beli bhn mentah utk niaga.Kemas2 sat n smpt bersalaman ngan Kak Hidayah sblm dia berangkat menunaikan ibadah umrah hari Selasa ni. Doorgift kali ni berupa perhiasan. Ms cabutan bertuah lak aku dpt purse LV warna merah garang tajaan Kak Zah..hehehe..




Mlm lak, Mai n Fahmy tetiba muncul kt depan rumah aku. Diorg dtg nk study Math..mentang2 ler nk exam, baru tergopoh gapah nk study..Sib baik ler aku still ingat lg Persamaan Linear (form 4) & Nisbah n Theorem Phytogoras (form 2)..Sblm start sesi ulangkaji, Maisara siap goreng keropok yg mak aku bekalkan dr kg..Sambil goreng keropok, dia usha2 gak purse LV yg aku dpt..Jeles giler smpi hangus keropok tu.hahahaha..

6 comments:

Mommy Irfan said...

bestnya ain dah kurus. i pun tgh diet gak ni. target nak turunkan lg 4 kg. hehe..

Ain said...

Aku pun lum capai target ni..Ada lg 5 kilo utk dihapuskan..

seri said...

pesal tetiba citer kurus nih tersipu ahkak

en_me said...

purse lv merah teww memang garang kannns..

Ain said...

seri:
Kena la citer bab2 kurus ni utk motivate diri...


en-me :
Purse LV tu mmg nmpk garang, terkejut giler bila mula2 tengok..
Btw, nmpk vogue ler bile menggayakannya..uhuks

Dong_Sanchai said...

woohhh beg LV tuuu...