May 18, 2009

Weekendku

Weekend aku dimulakan sejak Jumaat mlm lg..
Sbbnya aku ada meeting ngan AJK Biro Wanita Sek.15 sempena nk adakan Mesyuarat Agung next week. So, diorg mintak aku order jamuan dgn Kak Ngah aku.Selain itu, ada ler discuss psl goodies n cabutan bertuah. Ada ke patut Kak Zah cadangkan aku jd timbalan bendahari ms nk wujudkan kabinet bayangan. Aku mmg reject bulat2..Takmo la aktif sgt2, karang tak leh commit lak.So, aku pun tipu sunat ler mlm tu bgtau yg lps ni aku kena selalu outstation. Sib baik ada Kak Faizah kt sebelah yg sokong aku.huhuhu. Tp ni lum selamat lg sblm mesyuarat agung yg sebenar..

Pagi esoknya cam biasa la..Lps aerobik, aku g rumah Kak Ngah.Nk pinjam baju glamor dia utk mlm ni.Tak sangka aku leh muat baju saiz M..hahahaha.So, Kak Ngah aku pun offer ler baju terpakai yg dia dh boring.Mula2 dia kumpulkan utk bagi Kak Long aku, alih2 aku dh muat. So, utk makluman korg semua aku dh bertukar saiz dr L ke M..At least, idak ler aku kena beli baju baru.Main2 ngan Puteri jap n gossip2 psl kes aku kt opis + ex-fiance yg cuba contact aku balik.Puas ati kitorg..rasa cam aku yg menang.Mesti ex aku tgh nyesal skrg.Rasakan, mesti dia dh terima balasan atas apa yg dia buat kt aku dulu..

Tgh ari tu, aku tunggu Kak Ayu. Nili jemput kitorg dtg majlis makan2 kt rumah kawannya di Desa Pinggiran Putera. Aku pun selamba je la g, lgpun diorg pernah dtg lepak rumah aku dulu.Majlis ni dibuat sempena kwnnya abis buat master n reunion diorg sekaligus.Menunya nasi dagang, laksa, bubur kacang, puding, dadih, buah n keropok.Aku pun bantai la makan smpi 3 trip g ambik makanan. Smpt gak berkenalan ngan member2 Nili. Dia siap kenalkan aku sbg blogger..huhu glamer gak aku ni.

Ptg tu lepak2 rumah jap. Then, dlm kul 6.30, Sal n husband jemput aku g majlis perkahwinan anak En.Amin (bos lama aku ms kt KTAK). Kitorg mmg excited la pi, bila lg nk merasa suasana majlis kt Dewan Perdana Felda.Nmpk la beberapa org dr sektor industri yg aku kenal dulu terutama competitor kitorg.huhuhu.Yg penting dpt jumpa balik staff BTM yg aku kenal dulu cam Abg Shaari, Shahrul n Hazril. Mmg dh lama giler tak jumpa diorg. Hazril terkejut giler aku putus tunang.Ye la, ms tu aku bgtau dia aku nk kawin bln 3.Alih2 ni dh bln 5, senyap je..Dia masih lg bahagia kt unit development. So, aku bgtau la yg aku pun dh msk unit development kt msd.Bos dh tau apa yg aku minat.hehehe.

Esoknya, cam biasala jogging kt Tasik Cempaka. Terserempak lak ngan Abg Hamzah, driver KSU KTAK..So, apa lagi gossip ler ..Mula2 dia tanya psl aku putus tunang. Then, cite2 terkini di KTAK..wakakakaka..lama gak la sembang ngan dia smpi bersambung kt gerai abg ipar aku..Dlm kul 9.30 baru ler aku blk rumah. Lps je basuh baju, terus g rumah Kak Ngah aku sbb Fahmy nk guna laptop utk copy lagu dlm PSP dia.Alang2 dh ada laptop, Mai pun tgk gambar2 yg ada.

Lps sembang2 ngan diorg, kitorg g kenduri kahwin salah seorg peniaga kt pasar. Aku mmg kenal Joe, dia tu dulu ambik mechanical engineering..lps je abis belajar, dia tolong mak dia kt pasar sbb ayah dia dh kawin lg satu. Alih2, dia syok lak buat bisness makanan ni.Customer dia pun bukannya calang2, kebanyakannya staff UKM.

Lps je kenyang, kitorg terus gerak ke Chowkit.Abg ipar aku nk beli peralatan katering. Sementara menunggu pasangan suami isteri tersebut pilih2 brg, aku n mai g kedai utk beli majalah. Dia beli CLEO, aku beli NONA. Ada ke dia kutuk aku beli majalah ni, dia kata cam org tua2 je.Mmg la aku dh tua..kuikui.Smpi2 rumah diorg dlm kul 5 n aku pun terus ler balik rumah sendiri.Nk lepak2 lak kt rumah sendiri.

2 comments:

Dong_Sanchai said...

aiyoh..makin cun la kau sekarang yeh..dah kurus..
btw, joe tu bujang lagik tak? kalu bujang apa lg weh.... cik amin kawin dgn siapa pulak nihh

Ain said...

bukan en amin yg kawin la..anak tunggal dia la yg kawin..

Joe tu bujang lg tp bukan taste aku la..