June 01, 2009

Congratulations Leyha...



Entry kali ni ditujukan khas buat Leyha yang baru sahaja melangsungkan perkahwinannya semalam. Siapa sebenarnya Leyha...hehe..Dia adalah ex-schoolmate aku msk belajar kt SMKAS dulu.Kitorg mmg rapat ms sek men dulu terutamanya dr form 1 smpi form 3. Bila form 4 dia ambik aliran pengajian islam, aku lak kt aliran sains tulen. Then, kitorg sama2 belajar kt UKM. Dia ambik course IT, aku lak ambik Engineering. Selalu gak lepak kt bilik dia dulu kt Kolej Ibrahim Yaacob yg terletak kat atas bukit. Ms tu aku duk kolej ROTU (Kolej Tun Hussien Onn) walaupun aku tak register as ahli ROTU. Abis je study, dia sambung master kt UitM then sambung lagi kt Glasgow, UK (ambil PhD lak). Gigih tul dia belajar..hehe..

Aku kagum ngan percintaan jarak jauhnya..Dia mengikat tali pertunangan pada Januari 2007. Alhamdulillah, semuanya berjalan lancar tak sama ngan kes aku..huhu. Bulan Julai ni, dia sambung balik pengajiannya utk tempoh setahun lagi..Aduhai, berjauhan lg ngan sang suami yg merupakan seorg lawyer berasal dr Temerloh.

Leyha ni, asalnya dr Gemereh, Segamat. Majlis perkahwinannya diadakan di Hotel Grand Bluewave, Shah Alam. Memandangkan aku ngan Liza masih solo, kami pun berjanji berjumpa di LRT Kelana Jaya. Rasanya, kamilah tetamu pertama yg smpi..solat maghrib dulu kt surau then pilih meja yang strategik..Nk dijadikan cerita, aku baru teringat yg Fahrin Ahmad (pelakon) tu pernah satu sekolah ngan aku smpi form 3. Ni pun timbul ms Liza ingatkan yg Leyha pernah bercouple ngan Fahrin ms sekolah dulu..huhu..

Mula2, kitorg nmpk Azleen yg tgh pregnant anak kedua, terus je kitorg lambai n ajak dia join kitorg. Dia ni sekolah kt SMKAS smpi form 3 je, then dpt offer ke MRSM Taiping..La ni keje kt Telekom. Pastu, A'a n Anip lak sampai..pun tgh pregnant gak anak kedua..Paijo n Amat (husband n wife) menyusul lak lps tu..Paijo n Amat ni kaki kamera.So, msg2 bz la jd photographer mlm tu. Tak patut tul si Paijo kutuk kamera aku yg cokia ms suh dia settingkan bg gambar clear sket..ceh..Maka, penuh la meja kitorg..

Then, Hajar lak smpi n husbandnya. Seterusnya, Nani n husband lak..Si Nani ni tak berubah langsung walaupun dh pregnant, still kurus melidi. Oh ya, pasangan pengantin baru si kapten Topek pun tiba..siap nk merajuk lak ngan aku sbb tak dtg wedding dia.Tp yg bestnya dia tegur aku bertambah cerah n kurus..Thank you, Topek..hihihi..Pasangan Yanie-Shukur n Noi lewat smpi. Kitorg dh siap makan, baru ler nmpk kelibat diorg. Dpt jumpa diorg pun kejap je sbb msg2 kena keje. Oh ya, aku tak dpt jumpa Melah..dia terperangkap dalam traffic jem. Ntah kul brp ler dia smpi. Riuh rendah pelamin ms tiba turn kitorg ambik gambar ramai2 ngan pengantin. Kesian group lain yg kena tunggu lama.huhu.

Kitorg blah dlm kul 10.45 mlm.. Tu pun lps Leyha potong kek sempena birthday dia yg jatuh pada hari ni.. Semoga perkahwinan ini kekal hingga akhir hayat.

11 comments:

seri said...

Awal n3 ko terkenang zaman belajar kat UKM.. Kajai... Kajai pantang kalah hahahha

Melah said...

Ain...aku sedih sbb x dpt jumpa korg...aku smpai bler korg dh blik..tnggal anep & a'a, tpek n wife, nani n hubby, sukor n yani...lps tu kitorg lepak mamak dgn diorg keculai sukor....sedih gler...tp nsib baik smpat jmper leyha.

suryati said...

ain..bestnya korang...su juga tak dapat jumpa korang...hu..hu dah 12 tahun tak jumpa. kalu jumpa leyha sampaikan salam buat dia...atau jumpa sesiapa pun sampaikan je la salam...tak tau pun leyha kawin..ala..kalu dia jemput pun pasti tak dpt datang...

Ain said...

Seri : nk gak ko banggakan ngan kolej Kajai..Bukan kolej tu port mak nyah ke...huhuhu..


Melah : Tu ler, aku tunggu2 ko gak mlm tu.Tp, masa mencemburui kita..

Su : Mmg lama giler kita tak jumpa. Lost contact terus sejak lps SPM.Sib baik ada blog ni tmpt kita menjalinkan kembali ukhuwah...

nmzaki said...

Rupanya cik ain dah lama ber'blog'.. buleh buat buku dah ni..

Anonymous said...

Ain n Leyha sekolah kat SMKAS.n Fahrin Ahmad schoolmates korang.That means, Fahrin pun sekolah kat SMKAS.Konfius?Ada ker...Tak pernah tau pun Fahrin sekolah kat SMKAS.Ke aku yg katak bawah tempurung tak kenal org, or aku ni memang tak tau,he3...aku pun sekolah kat SMKAS,junior korang...he3

nmzaki said...

Dah lama ber'blog' rupanya.. blog sarina pun ada kat cini.

Ain said...

Junior kitorg:

Ms kt SMKAS dulu Fahrin Ahmad ni dipanggil ngan nama Ipin.Dia senior kitorg (setahun lg tua). Msk form 4, dia pindah sekolah lain.

seri said...

Ingat tu Kajai kat Kamsis paling digeruni masa tuhh Nyah tu tarikan sampingan Kajai hahahaha

Anonymous said...

Junior korang : Oic. memang aku tak sempat jupe. sbb ms korang f3 aku baru f1. ms tu fahrin dah kuor sekolakan. ada gak yg jadi pelakon popular ye dak SMKAS...

Ain said...

Leyha, ain dh betulkan nama kolej dari Kolej Burhanudin Helkmi ke Ibrahim Yaacob...