January 19, 2009

Aktiviti aku weekend lps....

Weekend ni byk gak aktiviti aku..tak le bosan sgt walaupun sunyi...hehehe

Lps aerobik ari Sabtu lps, aku jumpa Nora yg join sekali aerobik tu walaupun datang dh terlambat...Dia ajak g breakfast kt Kak Mah Nasi Dagang..Bagai pucuk dicita terus aku bersetuju...kitorg sarapan sama2 sambil bergossip..hehehe..Pastu, kitorg buat hal masing2 sbb Nora kena buat keje kt opis..

Lps je aku bersiap2, msg Nili pun msk bgtau yg diorg dh on the way nk g rumah aku..Kebetulan Siti (ex-opismate) yg keje kt Terengganu dtg exam..So,kitorg pun sibukler nk memanjakan diri kt salun..Diorg msg2 nk gunting rambut..Sementara tunggu diorg, aku gatal2 nk buat sauna..Mula2 mmg la best sbb kuar peluh segala..Bila dh 15 minit, aku suruh suhu dinaikka..Alih2, ms 5 minit terakhir, aku rasa nk pitam..Masa tu, Tuhan je la tau rasanya..Bila nk minum air pun aku tak larat nk abiskan..Siap kena baring dulu..Lps 10 minit,baru ler aku leh bangun n abiskan air td then mandi..

Tak pasal2 Nili n the gang kena tunggu aku bersiap..Pastu, kitorg lepak2 kt rumah aku sambil tgk2 gambar n majalah..Lps Zuhur, kitorg g Alamanda..Diorg main bowling, aku just tgk2 je sbb dh janji ngan Nora n melawat Niza (ex-housemate) yg tgh sarat mengandung kt Presint 8. So, dlm kul 3.30 aku dh blah n jemput Nora kt Presint 9..Aku mmg dh lama tak jumpa Niza sejak dia kawin..dh ler tak g kenduri dia yg sama tarikh ngan tarikh pertunangan aku..huhu..

Esoknya, aku g tasik cempaka lg sbb member aku kata ada tarian poco2 kt situ..Mmg letih ler ari tu..Bayangkan dr kul 7.30 smpi kul 9 buat aktiviti regangkan badan (cara silat melayu), poco2 (3 steps) n aerobik (cha-cha, mambo & rumba)..Ms aku breakfast sesorg kt gerai abg ipar aku, Kak Ngah aku bg msg bgtau yg Puteri ada kt rumah dia..

Terpaksalah aku singgah rumah dia jap..Aku culik Puteri temankan aku antar basuh keta n beli brg dapur kt Bintang..Selalunya ada la Mai or Fahmy tolong jaga dia..Ni aku je..Mak ai..cam ibu tunggal ler pulak rasanya..Kt car wash tu, aku terserempak ngan Faiz (ex-classmate ms matriks)..Hebat dia skrg...pakai toyota altis baru..jeles aku...takpe rezeki msg2..Dia dh kawin ngan Azizah (satu kelas ngan aku gak ms kt matriks) n mempunyai seorg anak pompuan..

Balik tu, aku bwk Puteri singgah rumah aku sementara aku nk siap2..Sibuk ler ikut aku pegi mana..masuk bilik, pegi dapur, ruang tamu..mengekor je..Siap je, aku terus g rumah kak ngah sblm Puteri merengek2...Rupa2nya Maisara tgh tunggu aku utk ajar dia Math...Seronok aku tgk perubahan sikap dia yg serius terhadap pelajaran..Bila tgk akak dia rajin belajar, Fahmy pun sibuk nk belajar gak..Lps lunch n solat Zuhur, aku ajak Mai smbg study kt rumah aku sbb aku nk basuh baju yg dh direndam pagi tu..

Mula2 Mai serius ulangkaji pelajaran sambil tgk tv..Alih2 bila dh bertukar posisi, dia msk bilik aku n tido dgn nyenyaknya...Lps je dia balik rumah dlm kul 5, aku pun kemas pasu2 peninggalan Timah. Kesian aku tgk pasu yg berisi tanah tu..Dulu, timah rajin tanam n jaga pokok cili, serai, kunyit, n buah naga..Bila dia pindah, aku siram gak pokok2 tu..tp lama2 bila takde masa..pokok2 tu pun mati..So, drpd terbiar je..aku pun bersihkan pasu tu utk dihadiahkan kpd Sal yg baru pindah rumah baru..Biar dia bercucuk tanam, untung2 dapat gak aku menumpang sekaki......

2 comments:

seri said...

Baguslah penuh betul jadual ko kini, kena buat appointment kalu nak book ko ek:)

harap-harap serai yg disemai bukan lalang yg tumbuh...

HABIHA69 said...

Salam.... Ain ittew, amboi seboknyer dia....