July 13, 2009

Menikmati weekend dgn sepuasnya....

Akhirnya aku dapat menikmati masa weekendku dgn sepuasnya setelah beberapa minggu diganggu dengan rutin kerja yang tak pernah habis. Mmg aku memerlukan masa untuk berehat setelah berhempas pulas bekerja bagi memastikan sesi training berjalan dgn lancar dan mencapai objektifnya. Last week, aku telah bertungkus lumus menyediakan report training bg first batch. Minggu ni kena ready utk siapkan 2 report sekaligus lak..Bos aku ni kot ye pun nk berjanji ngan TM, pikir2 ler dulu camne aku bersusah payah nk siapkan report..Ni, training abis ari Selasa akan datang, dia nk antar minggu yg sama lak..Ni kes nk naya aku.Pikir ler logik dulu. En Malik pun kata report kena siap lps 7 hari tamat latihan. Geram tul aku..

Aku mmg rindukan aktiviti beraerobik tiap2 pagi Sabtu..Syok giler ari tu, dh ler instructor lain..step pun lg menarik..hehehehe..Then, g pasar lak n terserempak ngan Kak Ngah n Fahmy..Sembang2 ngan diorg n plan ngan Fahmy utk bwk dia g Alamanda sbb aku tetiba teringin makan Pizza Mediteranian..Slps janji diatur, aku pun balik kemas2 rumah lebih kurang n bersiap2 g rumah Kak Ngah.Ingat nk ajak Mai sekali tapi dia nk dating lak..So, Fahmy tunggu ayahnya balik dulu sbb nk tuntut duit yang ayahnya pinjam. Sementara tunggu Abg Din balik dr pasar, kitorg practice main carom dulu...pesertanya adalah aku, Fahmy, Kak Ngah n Danial (anak Kak Faizah)...Ye la aku ni kan amat2 la tak terernya..Maka markah aku adalah yg paling corot sehinggalah Andi smpi dr Shah Alam. Dia geram je tgk aku terkial2 main carom. So, dia menggantikan aku n telah menjuarai permainan tersebut.

Lps je Zuhur kitorg pun menuju ke Alamanda dgn Andi sekali.Ramai seh org makan kt Pizza..Nk duduk pun kena beratur kt luar..Tunggu hidangan sampai pun lama gak kena tunggu..Lepak2 lebih kurang, Andi pun gerak dulu g Mines sbb nak main pool ngan member2 dia..Fahmy lak pujuk aku temankan dia tgk wayang..Sib baik cite Ice Age je yg available..Tak kuasa aku nk temankan dia tgk cite tu..Aku bgtau dia, klu nk tgk wayang, ajak kwn2 dia..Mana la sama taste budak umur 14 tahun ngan pompuan umur 29 tahun..Maka, Fahmy terpaksalah teman aku window shopping...kuikuikui..Tu pun dia tunggu je kt luar tiap2 kedai yang aku masuk..wakakakaka..

Balik2 je, kitorg singgah Bintang lak sbb ada brg lg yg aku nk beli. Fahmy lak spt biasa ler cari game utk PSP dia. Tak lama lps kitorg smpi rumah, Kak Ngah n Kak Faizah balik dr bacaan yassin..Aku tak join sbb bercuti..kali ni alasan kukuh ye..huhuhu..Sembang2 ngan Kak Ngah lebih kurang, aku ambik keputusan balik rumah jap mandi2 sbb nk tido rumah dia mlm tu. Lgpun Puteri tido rumah dia mlm tu, dh ler aku rindu sbb dh lama tak main2 ngan Puteri. Tp aku kecewa sbbnya Puteri tido dr Maghrib smpi Subuh..kepenatan sbb abg ipar aku bwk dia mandi kt swimming pool, UKM.

Ari Ahad tu, awal giler kitorg g pasar..Mak Puteri pun terkejut tgk anak dia dh bangun. Teman Kak Ngah memborong bahan2 utk jualan kt kantin n breakfast sekali kt situ..Balik je dr pasar, terus kitorg bersiap g Kompleks Sukan kt sebelah rumah aku. Jadual karnival sukan minggu ni adalah acara badminton..Aku mmg beria ler nk main..Warm up dulu kt balapan..Terserempak lak ngan ex-coursemate yg paling hensem..Taib Nasir, budak mechanical engineering..Dia ada match bola sepak..

Lps je 3 round, msk court kt dlm kompleks sukan n acara cabutan undi pun bermula.Perlawanan badminton dibuat secara regu n kalah mati.Aku bernasib baik dapat ngan partner yg terer.Ms first set, mmg aku malu giler sbbnya asik buat pihak lawan dpt mata je..Kesian gak partner aku..Kiranya, first game, kami kalah disebabkan aku..hahahaha..Dh lama giler tak main bandminton. Sib baik, kitorg menang ms penentuan tempat ke-3 n 4. Puas ati gak la..hehehe..Tp adoiila..balik2 je rumah badan aku sakit2 terutama tangan aku rasa cam nk tercabut je. Ni la akibatnya tak practice dulu sebelum perlawanan..Aku ngadu ngan Kak Ngah, dia suh aku beli ubat sakit urat..Alhamdulillah, sakitnya berkurangan menjelang malam.

Masa tgh melayan sakit tangan n badan, Fahmy lak tetiba ketuk2 pintu. Dia nk lepak kt rumah aku sambil guna laptop aku utk tgk dvd. Aku sound dia kena balik sblm maghrib sbb aku tak larat nk antar dia balik rumah. Mlm tu, layan Mentor akhir walaupun sblm ni aku tak layan langsung rancangan tsbt.

2 comments:

NOra said...

Ni baru areesha minura sebenarnye...hehe...weekend yg bermakna..

Ain said...

Tu ler..baru aku dpt menikmati weekend utk bersama keluarga, kwn2, release tension n berjimba2........