July 27, 2009

Balik kampung....

Dalam jadual karnival sukan, weekend lps adalah acara bola tampar.So, aku join ler acara tu.Yg lawaknya ms cabutan undi dijalankan, team aku semuanya terdiri dr golongan muda mudi..kuikuikui..Maka perlawanan antara team senior vs junior pun berjalan dgn penuh gelak ketawa..Nk tau apasal..hehehehe..sbb hanya beberapa kerat je yg leh main bola tampar..selebihnya hanya cukupkan korum.Maka, mata diperolehi hanya melalui servis yg tak dpt disambut oleh pihak lawan..Malu aku seh sbbnya team aku kalah...wakakaka..Mana taknya tiga org je reti main, yg lain bola sampai pun takut nk sambut..Servis lagi la, nk lepas net pun ..alahai..

Abis je perlawanan tu, aku terus balik rumah, packing brg utk blk kg.Pegi rumah Kak Ngah sbb aku tumpang dia je, Andi tak ikut balik kg. Dlm kul 12, Kak Zaida kol lak suh ambik brg kt rumah dia utk bwk blk kg. Kitorg bertolak dlm kul 1 n berhenti kt Ayer Keroh utk lunch n solat. Aku terpaksa ikut diorg g Panchor dulu sbb nk jenguk mak mertua Kak Ngah yg sakit. Toya je la jumpa sedara mara diorg. Then ikut diorg g Pekan Panchor, tempah baju raya utk kaum lelaki, borong buah2an spt pulasan, rambutan n cempedak dan menikmati hidangan berupa nasi goreng n sate yg enak.

Balik kg kali ni mmg bantai makan je..Sbbnya on the way tu puas mengunyah kudap2an..Sampai rumah lak, akak ipar aku dh msk kari kambing..aduss abah aku lak bwk nasi ambeng dr kenduri..bantai makan lg..huhuhu..Biasala bila berkumpul satu family sembang tak berenti. Esok paginya, kitorg bantai kari kambing lg ngan roti canai yg abg ipar aku buat secara frozen.

Then, bermula la operasi masak memasak utk kenduri. Kitorg buat nasi ambeng n kuah durian yg dicampur ngan tepung beras. Makan lagi dan lagi..Mmg rosak program diet aku ni..Terasa badan aku dh naik ni..Sesekali apa salahnya, dh ler jarang berkumpul.hehehe..Org yg dtg rewang just tolong bungkuskan nasi ambeng. Kenduri tu terdiri dr kaum pompuan je .Acara bermula lps Zuhur..Abis je, semuanya bergegas mengemas2 sbb msg2 kena blk awal.Kak Long aku kena antar Idin blk hostel sblm kul 6..Aku tumpang abg aku lak yg kena antar anaknya blk UTM. Kak Ngah kena balik Panchor semula sbb Amy (adik iparnya) nk tumpang dia blk Bangi. Aduss, kesian abg aku yg mengeluh mengantuk ms menempuhi traffic jem yg disebabkan 2 kemalangan berasingan..Sempat g rumah Sal antar nasi ambeng yg dia kepingin sgt2..hehehehe..

1 comment:

seri said...

Lama giler tak g kenduri nasik ambeng kat kg, tu yang kepingin... sedap dan masih panas lagi.. apa ko letak kat enjin ker?? hahaha..