March 10, 2009

Weekend di kampung....

Sempena cuti panjang Maulidur Rasul, aku ajak Kak Ngah aku jenguk org tua kami kt kg..Kitorg bertolak lps Zuhur coz pagi Sabtu tu abg ipar aku ada aktiviti gotong-royong...Memandangkan anak sulung diorg (Andi) tak ikut blk, aku just menumpang keta diorg je la..Andi dh plan ngan kwn2 dia nk buat timing belt keta kancil...Jimat seh abg ipar aku tak yah kuarkan kos beratus2 ringgit....tak sia2 Andi pilih course ni ms nk sambung belajar dulu..Buat pengetahuan semua, dia skrg menuntut kt training centre Mercedes Benz, Shah Alam..

Kak Ngah aku bwk sekali anak angkat dia, Puteri..hehehe..Suka mak aku bila dgr suara Puteri kt telefon..Ms tu aku nk mintak abah aku jemput aku kt Gersik coz Kak Ngah aku nk blk rumah mertuanya dulu kt Panchor..Kitorg kena tukar plan sbb Kak Long aku duk sibuk2 nk join bershopping kt Jakel..dh ler dia ada exam Sabtu ptg n Ahad pagi..

So, setelah Kak Ngah aku tukar jadual tido rumah mertuanya..kitorg pun bergerak ler kt Jakel, Segamat pada ptg Ahad..huhuhu...Matlamat adalah membeli kain viscose..Msg2 rambang mata sbb tgh sale..Aku beli sepasang je ..tu pun sbb jeles tgk diorg memilih2 kain..Sementara menunggu kitorg, kaum lelaki lak menunggu di gerai minum kt seberang Jakel..Lps shopping, Maisara ajak minum lak kt kedai lain..Dia teringat2 mee goreng n rojak kt situ..sedap seh..Apalagi kitorg pun menuju kt kedai tsbt..Zubaida Restoran namanya...termasuklah kaum lelaki yg dh minum td..Lps semuanya kenyang, kitorg panik sekejap sbb Puteri dh menonong ntah ke mana..Rupa2nya dia duk leka tgk beraneka jenis bunga kt kedai hujung..

Alang2 dh berkumpul..sesi bersembang je la...mak aku masih lg bersedih..kecewa sbb hasrat nk menerima menantu hujung bln ni tak tercapai..Aku pujuk ler dia ..mmg kitorg dh takde jodoh..nk wat camne..Sbg org tua, dia risau memikirkan psl aku..padahal aku rilek je..ye ke..kuikui..

1 comment:

seri said...

apesal ko tak belikan kain viscos tuk aku.....