March 05, 2009

Pakcik oh pakcik......

Pakcik oh pakcik....
Yg berbaju marron ..menunggang motorsikal secara bersahaja di celah2 kenderaan yang meluncur laju di LDP...

Aku hampir2 sahaja melanggarnya...Kisahnya berlaku semasa aku dlm perjalanan ke opis..Ia berlaku sebelum naik fly-over (lps tol LDP).

Aku nk msk lane kiri sekali menuju ke fly-over tsbt..Sblm tu, nk memotong jentolak yg sememangnya lembab dulu.. di lorong sebelah kanan lak byk kereta yg meluncur laju...
Dh ler aku tgh drive dengan kelajuan yg biasa di highway...Tp ada la pulak pakcik ni yg sedang menunggang motorsikal secara perlahan sebelah kanan jentolak td..Hampir2 shj aku nk melanggarnya...Tak psl2 aku brake di tgh2 highway td..Terkejut badak aku ngan Sal..

Belum habis mengucap, pakcik tu buat hal lg..dgn menonong je kt lane kanan ms naik fly-over.Hampir sahaja aku langgar dia lg.. Dh ler slow...Terus je mencelah antara kereta2 kt traffic light tu...Lps flyover tu, ada lg kelibat dia..Sib baik dia menuju ke pasar lps poliklinik..Klu tak, tak psl2 dpt pahala free lg...

1 comment:

seri said...

nak hon tak sampai hati org tue kang terkejut beralih2 plak motor dia... alahai....