January 27, 2006

Last day......

Hari ni adalah hari terakhir aku menjawat jawatan sbg PKS di BTM kementerian ni.
Bulan 2 ni, genap setahun aku bertugas kat sini. Ingat lagi first day aku kt sini. Sehari suntuk aku duduk kt depan reen je. X bercampur ngan org lain langsung. Duduk je kt bilik dia.

Banyak gak ilmu yg aku dapat sepanjang kerja kat sini. Walaupun aku ditempatkan kat unit development, banyak jugak la ilmu IT yg aku dapat pelajari.Boleh le tambah sket2 pasal cyberdocs, hummingbird, sql, active directory, exchange dll.Klu nak ikutkan, aku mmg x reti sgt bab2 IT ni coz aku lebih suka bab communication masa belajar dulu. Klu ada problem psl teknikal yg simple2, aku boleh le buat cam PC kena serang virus ke update patches ke. Tp, klu yg dah complicated cam nak set up server tu, aku mmg surrender la.

Hari Rabu lepas, diorang buat farewell party utk aku. Ni pun kebetulan coz kitorang dah plan nak buat jamuan utk raya lepas. Tp, asyik tangguh je sbb x de masa yg sesuai. Semuanya bz.So, bila aku dh nak berhenti, diorang pun terus le buat jamuan tu sekali ngan farewell aku n illa. Aku n illa pun decide share duit kitorang n
beli something utk jadikan cenderahati kpd warga BTM. Kitorang pakat beli lilin yg dibeli kt Midvalley.At least, ada sesuatu yg boleh dihadiahkan kepada diorang sebagai tanda ingatan dari kitorang.

Sedih gak nak tinggalkan BTM ni coz hubungan sesama rakan sekerja amat rapat. Dan tiada jurang yang jauh antara bos dan org bawahan. Semuanya boleh bergurau senda.

1 comment:

Anonymous said...

a'kum....

saudari...bekerja sebagai Pekerja Khidmat Singkat ya..dibawah kementerian mana ya ??... saya pun berminta nak join situ.....saya pun graduate jg..Bac. Sains Komputer (UPM)...apa2 info email kat saya : azimar76@yahoo.com....

w'salam

Muhammad Ramiza b. Ramli
01-6995873