January 19, 2006

Permulaan Baru

Untuk tahun baru ni, aku akan bermula dgn banyak perkara penting.Semuanya berubah.Aku harap perubahan ini akan memberi kesan yg positif dlm diri aku.

Firstly, aku akan berpindah ke rumah baru dlm masa terdekat ni, apartment kak long aku yg dia suruh jaga. Selama ni, nk cari org yg leh polish lantai punye ler susah. Tunggu abg ipar aku smpi sebulan pun x dpt gak. Nasib baik aku ambik inisiatif, cari sendiri kontraktor yg leh buat semua tu. Semalam diorang dah polish lantai terazo, sapu varnis utk lantai parkir yg kt dlm bilik n bersihkan satu rumah. Kopakla aku smpi RM600 utuk kerja2 satu hari tu. Mintak2 ler boleh claim.

Lepas ni, aku plan nk pasang langsir. Sib baik akak aku sponsor langsir. Aku cuma sambung je kain langsir tu utk hall coz x cukup panjang. Rasanya ptg ni leh buat semua tu. Lepas ni, part beli brg rumah lak..Yg kena dulukan beli tv n katil.Benda dua tu wajib.Weekend ni, aku n Timah nk g survey tv.Dia pun nak beli gak utk buat harta n letak kt bilik dia.

Lepas tu baru le boleh beli katil n benda2 keperluan lain cam tong gas dll. Dapur gas mak aku yg sponsor coz dapur tu mmg dia x guna pun.Dia dh ada yg lain masa renovate dapur rumah kt kg dulu. X sabor rasanye nak masuk rumah tu. Byk jugak brg kena angkut ni. Brg kt rumah lama n brg kt rumah kak ngah aku lg.Budget utk bln ni mmg lari byk laa...


Perkara kedua yg akan aku alami ialah bertukar tempat kerja baru. Insyaallah, aku akan start keje 6/2 ni.Aku akan bertugas kat office skrg gak cuma gaji company yg bayar bukan cam skrg, kerajaan bayar.Aras pun sama. Senanglah klu team mate lama nk tanya2 nanti. Bos baru aku dh brief sket2 psl keje yg aku buat.Tp, bab2 gaji, cuti n lain2 yg berkaitan ngan HR lum decide lagi. Sbb tu, offer letter x dapat lagi.
At least, aku dah dapat kerja. Tu yg bersyukur sgt ni.

And last but not least...lesen memandu..Aku dh dapat lesen L. Skrg ni, tinggal tunggu jadual je utk amali. Mintak2 ler kaki aku x kaku. Dah berapa tahun dh x drive. Last time aku drive masa test jalanraya yg kantoi ngan Jpj 5 tahun lps.

No comments: