October 26, 2005

Persiapan Raya

Untuk persiapan raya ni, aku rasa semuanya dah cukup utk aku & family. Baju raya yg belum pakai ada 3 pasang, yg dah pakai pun ada 3 pasang.Still boleh consider ke yg dah dipakai tu as baju raya, tp baru sekali dua je aku pakai baju tu. Klu gaji aku masuk sblm raya ni, aku ingat nak beli blaus raya coz tiap2 tahun aku mesti beli blaus yg agak grand sket masa nk raya.hehehehe (terikut-ikut akak aku). Untuk parents aku lak, awal2 lagi mak aku dah pilih sendiri kain utk buat baju dia. Abah aku lak aku dah belikan t-shirt warna putih plain yg dia dah request dulu.

Kasut & handbag aku pulak, aku dh beli awal2 masa Jaya Jusco buat sale sblm posa dulu. Dua2 item ni mmg susah aku nak beli coz ada je yg x berkenan. So, bila aku terjumpa yg aku dah berkenan, terus je beli walaupun x de niat nak belinya masa tu. Masa tu jugak, ada ler beli t-shirt raya, mentang2 ler tgh sale.kihkihkih.... Pompuan ler katakan....lagi2 aku yg mmg kaki shopping ni.

Tudung pulak aku beli 2 helai. Satu helai aku beli kt Jln TAR, masa tu aku temankan timah g beli barang2 utk majlis pertunangan dia. Lagi sehelai, aku beli kt pasar malam bangi. Masa g pasar malam tu, niat cuma nak beli tudung je. Tapi, kitorang ternampak selendang yg lawa, bila tanya cuma rm10 je. Apa lagi, kitorang pun beli sesama. Camne le aku nak gayakan selendang tu nanti. X reti pakai la...Kena praktis ni ngan dong & mon . Masa birthday aku dulu, aku ada request tudung utk baju raya pertama aku, so dah save ler skit. X yah aku nak beli lagi sehelai.


Parents aku ada request alas meja & bunga dari daun getah. Alas meja tu aku dah beli kt biilion last weekend, nasib baik tgh sale...murah le sket.Pastu, aku jumpa wallet murah (rm17.90) & terus je beli. Lagipun...aku mmg dah bosan ngan pattern wallet yg lama.
Bunga dari daun getah (yg dikeringkan) lak, aku dah beli semalam kt kompleks diamond. Senang je aku pilih sbb kedai tu dah siapkan jambangannya sekali, 8 kuntum bunga=rm20.

Apa lagi ye...Oh lupa lak kuih-muih.Aku ada tempah almond london dr jiran akak aku, biskut paulina dr ayu (officemate) & tart dr mira (officemate jugak). Masa aku temankan reen beli kerepek kat warta smlm, aku pun gatal nak beli kerepek ubi pedas. Balik2 je aku nampak dong punya kerepek dhal. Bila dong tau yg aku berminat kat kerepek tu, dong offer aku beli kat dia je coz dia pun beli banyak.

Beside that, aku pun ada gak buat kuih....coklat chip 2 versi...satu perasa biasa (yg tu dh nak abis...kes3x), lg satu versi perasa coklat...Semalam aku buat biskut peanut butter sama2 dengan reen. Banyaknye kuih aku tahun ni. Mesti mak aku terkejut coz tahun2 lepas aku cuma bawak balik bahan kuih je. Pastu, lps sahur kitorang adik- beradik akan buat kuih raya sesama, sementara mak aku buat baulu gulung dia. X tau ler tahun ni camne.Sbb dah byk dah ni. X campur lagi ngan kuih yg akak2 & akak ipar aku bwk. Dia selalunya bwk gak kuih. Klu dia x buat sendiri, dia beli. Karang2 buat byk2 sgt, x de sape nk makan.

Pasal duit raya, aku dah mintak tolong abg ipar aku tukarkan kt bank (mmg camtu tiap2 tahun). X kan aku nak g tukar sendiri. Buat malu je, dah la sikit.Tiap2 tahun, aku cuma bg anak buah aku je duit raya. Tp, tahun ni aku kena bg lebih sket coz ada anak buah aku yg tgh buat A-Level. X kan nk bagi dia sama je ngan budak umur 4 tahun. Mintak2 ler gaji aku masuk sblm raya ni...Klu x, kena korek kt tempat lain ler nampaknya. Kalau x bg, aku pulak yg rasa x sedap ati......

No comments: